Arról mindenki hallott már, hogy nemcsak az egyénnek, de egy családnak is lehet karmája. Azt azonban kevesen tudják, hogy nem véletlen, melyik országba, városba sodor bennünket az élet.
Nemzetkarma :
Az ember olykor elgondolkodik azon, hogy vajon miért abba az országba született!? Elégedetlen, mert inkább egy gazdagabb, szimpatikusabb, büszkébb és elismertebb nemzet tagja szeretne lenni. A karmával foglalkozók szerint nem véletlen, hogy mégis oda született, ahova. Arra a megállapításra jutottak, hogy az egyén karmikus feladatának megvalósításához éppen az a nemzet adja a keretet, amelybe ő világra jön. Ám előfordul, hogy valaki – a külső körülmények hatására – nem tudja teljesíteni a karmikus feladatát a szülőhazájában. Nekik rendszerint a sors siet a segítségükre, és olyan helyzetbe hozza őket, hogy megtalálják azt az országot vagy nemzetet, ahol erre lehetőségük nyílik.
Ilyen például Edit esete is, aki feleségül ment egy Magyarországon tanuló afrikai orvoshoz. Egy kisfiúk és egy kislányuk született. Edit a munkáját nem élvezte, nagy stresszel, felelősséggel járt, ráadásul a férje is mindig hazavágyott, a két gyermeknek a bőrszínük miatt konfliktusaik voltak egyes ovis- és iskolástársaikkal, ezért aztán a család nehezen élt. Edit férje váratlanul egy jó ajánlatot kapott Afrikából, a szülővárosából, ahol egy kórház vezetésére kérték fel. A család nem sokáig gondolkodott, azonnal csomagolni kezdtek. Edit azt mondta, a repülőtéren, ahogy megérezte az új táj különös illatát, lelkének minden porcikáját átjárta az a furcsa érzés, mintha hazaért volna. Sem neki, sem a gyerekeknek nem esett nehezére elsajátítani az idegen nyelvet és a kultúrát, és beilleszkedni az új környezetbe. Az asszony itthon a banki szférában dolgozott, amiről ugyan tudta, hogy nem igazán neki való, mégsem volt bátorsága váltani. Afrikában aztán valóra vált minden álma: jelenleg egy elitóvodának a vezető-helyettese, imádja a gyerekeket, éppen harmadik babáját várja, és úgy érzi, itt lett teljes az élete.
Az egyéni és a nemzetkarma kapcsolata:
De vajon mi van azokkal az emberekkel, akik sokat vannak úton, hosszabb-rövidebb időt töltenek el különböző országokban, aztán mégis visszatérnek a hazájukba? Az ő esetükben lehetséges, hogy azt a helyet keresik – és előbb-utóbb meg is találják –, ahol megvalósíthatják a karmikus feladatukat. De az is megtörténhet, hogy a nemzetkarma és az egyéni karma kapcsolódik ilyen furcsa módon össze. Ugyanis az utazás során szerzett tapasztalatok, a különböző emberekkel való kapcsolatok kialakítása nemcsak az egyéni feladatuk, hanem a nemzet számára is fontos. És most nem csak a diplomáciai, vagy egyéb hivatalos kiküldetésben élő emberek munkájára gondolok. Levente vállalkozónak vallotta magát, járta a világot, és az ott szerzett tapasztalatait itthon rendre továbbadta, amivel az egyik iparágunkban olyan eljárásokat is kidolgoztak, amelyek korábban a szakembereknek komoly fejtörést okoztak. Olyan kapcsolatokat alakított ki, olyan technológiák honosodtak meg az ő segítségével, és olyan emberekkel ápolt jó viszonyt, amik és akik egy egész nemzet sorsát tették jobbá.
Tömegkarma:
A speciális karmafajtákhoz tartozik a tömegkarma, amely szerint azok a lelkek, akik az előző életükben nagy horderejű eseményen vettek részt, mostani életükben szintén azonos időben, azonos helyen újra részt vehetnek egy közös eseményen. Ezek a régi lelkek a karma törvénye szerint a régmúltban nem csak szövetségesek, hanem egymás ellenfelei is lehettek. A jelenben a közös karma szála kapcsolja össze őket, és amikor elérkezik az idő, akkor találkoznak. Például a tömegkarma hozta össze azokat az embereket, akik a 2001. szeptember 11-i New York-i World Trade Center-beli tragédia során áldozattá váltak vagy túlélték azt. A sors szemével nézve az ilyen tömegkatasztrófák olyanok, mint egy nagy karmikus operáció, amelynek résztvevői nagy, de rövid szenvedés árán akár húsz életre szóló nehéz karmától szabadulnak meg. A különleges tömegkarmák közé tartozik, amikor valaki lekési azt a repülőgépet, amely később szerencsétlenül jár. A karmával foglalkozók szerint ilyenkor a késő utasnak is a gépen lett volna a helye, de a sors közbeavatkozott. Ez nemcsak azért történhet, mert a későnek még más feladata van az életben, vagy éppen ennek a hatására lesz képes változtatni az életén, hanem azért is, mert ő volt az, aki az előző életek valamelyikén ezt a lélekcsoportot egy nehéz helyzetből megmenekítette.
Még érdekesebb, amikor az asztrológus egy gyerek születési horoszkópja alapján azt javasolja, hogy ugyan vezethet autót, motort, kerékpárt, de soha ne legyen a gépjárművezetés a hivatása, különösen a tömegközeledési eszközök vezetését verje ki a fejéből. Aztán a kisgyerek felnő, és semmit sem akar jobban, mint buszvezető lenni. Elhelyezkedik egy utazási irodánál, évekig olajozottan működik az élete, hozza-viszi a csoportokat Európában. Aztán amikor beülnek a buszba azok az emberek, akivel
a karma láthatatlan szálai kötik össze, egy mediterrán vidéken a buszvezető figyelmetlensége miatt balesetet szenvednek. Az összes utas meghal, egyedül a buszvezető éli túl – ugyan testileg és lelkileg is megnyomorítva – a szerencsétlenséget. Karmát magyarázók szerint ilyen esetben is a tömegkarma köti össze ezeket az embereket. A buszvezető egyéni karmája, hogy a többi ember halálát okozza, feltételezhetően azért, hogy utána megélje a mozgáskorlátozottságot, a legmélyebb lelkiismeret-furdalást, amelyek hatására megváltozott az élete. A reinkarnációs elméletet figyelembe véve feltételezhetően ő volt az, akit a többiek az előző életek egyikén áldozattá tettek, vagy csak neki nem nyújtottak segítséget.
Szintén a tömegkarmához tartozik az idén történt eset, amikor a repülőgép motorja megállt, és a pilóta a Hudson folyóra tette le az utasszállítót. A 150 főnyi utast és az 5 főnyi személyzetet szintén a közös karma kötötte össze. A reinkarnációs elmélet szerint a kapitány volt az, aki korábban, az előző életek valamelyikén vezette őket, és míg egykor nem, a jelen életben sikerült kivezetnie az embereket a nehéz helyzetből.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése